Bus 2 Back to Back - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Ken Hopstaken - WaarBenJij.nu Bus 2 Back to Back - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Ken Hopstaken - WaarBenJij.nu

Bus 2 Back to Back

Door: kennyhopstaken

Blijf op de hoogte en volg Ken

10 Juli 2011 | Portugal, Albufeira

Hey mensen,

Eindelijk weer een toetsenbord om op te schrijven, sinds er een hele tijd is geweest sinds ik mijn vorige deel had geschreven zal ik een korte beschrijving geven over hoe en wat in portugal.

indeling:
1: portugal
2: Albufeira
3: Home
4: activiteiten

1
Porugal is TOP, ik maak hier elke dag feesten mee en heb weinig slaap (minder leuk) maar ik ben er wel positief over! Je heb je planning voor een paar dagen vooruit dus zodoende kan je besluiten of het slim is om nog een afterparty te houden of om te vragen of je iets eerder naar je bed mag. De mensen hier zijn aardig en helpen je altijd, iedereen noemt me benjamin of iets in die richting wat eigenlijk betekent (kleintje/jongetje) omdat ik altijd vrolijk aan het rond huppelen ben en bijna 24/7 vrolijke grapjes maak, naast het feit dat ik een babyfaceheb.

2
Albufeira is een gespleten dorp, in het westen heb je Oud Albufeira en in het ooster nieuw Albufeira, De meeste inwoners wonen in oud en zelf mensen van nieuw zullen zeggen dat oud albufeira eigenlijk het enige albufeira is. Voor mij is oud meer bruisend en levend dan nieuw maar nieuw is meer party hardy, er zijn in beide plaatsen zat dingen om te zien maar het is echt waar je van houd! in beide delen heb je tussen de 25 en 40 bars/clubs... zat te doen dus ;)
3
mijn 1e nacht sliep in een appartement van paulex in mijn eentje, een goed appartement voor mezelf! maar dit was van korte duur, al snel kwam ik in een 4 persoonsappartement waar eigenlijk 3 personen in konden (een stel + kind) dit moest ik delen met chris, youri en annelies. sinds ik met chris op kamer sliep en jongens rommelig van natuur zijn, was er geen plek mer voor het 2e bed waardoor ik gedwongen werd in de woonkamer te slapen... slapen was moeilijk sinds ik een kamer had recht langs de strip (uitgaans strook in nieuw albufira), maar als je moe bent slaap je er al snel doorheen en rond 5 uur was het wel stil.
Er was nog geen maand voorbij of ik moest weer verhuizen, dit keer naar oud! Ik heb mijn spullen ingepakt, zeg afscheid tegen mijn Gogo collegas waar ik toch veel samen mee heb gedaan, leverde mijn sleutel in aan de volgende bewoner, en et hoofd omhoog zei ik mijn vaarwel.
neem ik en taxi, stap ik uit... loop ik een stuk de barstreet op. zegt mijn nieuwe huisgenoot midden op de barstreet ''we zijn er'' na het verplaatsen van tafels en stoelen van een terraszag je een deur waarvan je dacht dat het een verlaten pand zou zijn. deur open sta je in een hal waarin s'avonds horror films opgenomen kunnen worden. liepen naar boven en recht boven de classic bar in het midden van barstreet, staat mijn huidige bed. Ik deel het appartement met 5 anderen, het is iets luxer dan in nieuw maar het geluid is 3x erger!
het eerste probleem dat er was, gasfles leeg... geen warm water meer! kuuuuuuutt koude douches nemen is moeilijk! dus ik dacht ik neem een bad, slecht idee, pas toen ik uit bad kwam bevroren en wel, merkte ik op dat we een kookplaat hadden en ik water had kunnen laten koken en daarna in bad kon gooien voor een semi ok bad. nieuwe gasflex is er dus we kunnen warm douchen! ik maak me alleen zorgen over de 3 mensen die ALTIJD bloedje heet moeten douchen, nieuwe gasfles is 27 euro en ik betaal dus niet mee zo!

4
ik heb al verschillende dingen mogen doen hier op bestemming, sterker nog er zijn er maar een paar die ik niet gedaan heb! het mooiste van alles dat ik gedaan heb is de surfari, 2 uur surfen.na 2 uur kan je niet surfen maar je leert wel op je board staan en ook ik heb een golf kunnen pakken tot bijna op het eind waar de plank mij overmeesterde.

oeps tijd is op!
later meer over de activiteiten sorry peeps
morgen om 05:10 transfer mensen wegbrengen en ophalen :)

kusjes uit albufeira!

  • 11 Juli 2011 - 19:16

    Gatekeeper:

    Leuk verhaal, indien er een wasmachine in de badkamer staat dan kun je die ook gebruiken om warm water in het bad te krijgen. Werkte goed in Joegoslavie

    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Albufeira

Ken

Actief sinds 05 Mei 2010
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 15365

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 30 Mei 2019

smukke mennesker og en svært sprog

30 Mei 2011 - 01 September 2011

Van hola naar olá

14 Mei 2010 - 01 November 2010

Buenos dias Mallorca!!!

Landen bezocht: