wonen, spreken en snotteren - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Ken Hopstaken - WaarBenJij.nu wonen, spreken en snotteren - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Ken Hopstaken - WaarBenJij.nu

wonen, spreken en snotteren

Door: Yours truly

Blijf op de hoogte en volg Ken

10 September 2015 | Denemarken, Aalborg

Het is weer tijd. Mijn lessen zijn allemaal begonnen, mijn boeken zijn binnen, PDF's ervan doorgestuurd naar mijn klas, en dat allemaal onder het genot van gezelschap uit 13 verschillende landen (in mijn klas dan).

Er zijn een paar dingen die ik mis van thuis. Maar het weegt nog lang niet op tegen de ervaringen die ik hier opdoe. Ik heb het contract gekregen van een huis! SUPER NIEUWS DUS!!!!! ik kan helaas pas dinsdag tekenen met mijn buddy Brian Tuohy (Iers, eindelijk binnengekomen). i.v.m. klassen schema's. Maar prima. Mooi appartement op verre afstand van mijn huidige schoolgebouw. Gelukkig wisselen we in februari naar een plek dichterbij mij en mogelijk te fietsen (24 minuten). Nieuwe motivatie gevonden. Zal ook niet lang meer duren voordat ik mijn CPR nummer krijg! jeuh!

Lessen lijken erg op het Nederlandse systeem, dus ben aan de ene kant teleurgesteld maar ook gerustgesteld.

OEH!!! mooi nieuwtje gehoord. in februari gaan we met een opleidingsuitje naar Florida!!! niet zomaar Florida, maar Miami! All inclusive contacten maken en rondreizen/eten/drinken/gokken. Allemaal 16 dagen. Nu dus snel een baantje vinden en het betaalbaar maken. #zwaarleven.

Meer nieuws over alle culturen hier:
- In mijn blokhut zitten nu 2 uit Litouwen, 1 uit Czech republiek en 1 uit India (prachtig accent)
- Mijn click bestaat uit Een Hongaar, een Latviaan, een Belg en een Czech.
- Verder splitsen de Belg en ik ons uit tot een 2e groep: De belg en ik, een Deense en een Roemeen.

- Ik leer heel veel woorden uit verschillende talen
- Niet alles is slecht (sivarvain unicornas/regenboog eenhoorn. extreem fout geschreven)
- Mijn Deense lessen beginnen later (24 september?)
- Dat weerhoud mij er niet van toch Deens te leren Fahelwe!
- Ik ben weer aan het afvallen!
- Ik heb een krakkebak fiets gewonnen op de politieveiling (leuk, ik kreeg een bord met nummer en die mocht ik zelf in de lucht steken om geld te bieden, jammer was alles in het deens.... (350 kronen/€50 ongeveer)
- Noodles zijn erg goedkoop!
- Pindakaas en hagelslag is te koop, maar je betaalt er al snel €10,- voor
Uit mijn hoofd heb ik deze landen in mijn klas:
-Nederland (ik)
-België (zie Belg)
- Latvia (latiaan)
- Bulgarije
- Roemenië
- Vietnam
- Schotland
- Denemarken <3
- Estonië
- Czech Republiek
- Slowakije
- Hongarije
- nog 1 (slecht hoor)

Het hele blokhut gebied is ziek.... verkouden/ koorts, en zo ik dus ook.
Nu moet ik zeggen dat het benauwde blokhutje niet optimaal is hiervoor. Ik kan niet wachten tot ik in kan trekken.

Dat was het voor nu. Ik zal snel terug komen met meer nieuwtjes

  • 12 September 2015 - 08:57

    Marleen:

    Hoi Kenny,
    Leuk om weer iets van jou te horen. Wat doe je toch veel indrukken op, in zo'n korte tijd.
    Te gek dat je een contract hebt gekregen voor een HUIS. Super!!!

    Heel veel succes met alles en hou ons maar goed op de hoogte.
    Ps. Laat mam en pap maar veel hagelslag en pindakaas meenemen als ze komen.

    Heel veel groetjes uit Neeritter en hou je taai!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ken

Actief sinds 05 Mei 2010
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 15345

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 30 Mei 2019

smukke mennesker og en svært sprog

30 Mei 2011 - 01 September 2011

Van hola naar olá

14 Mei 2010 - 01 November 2010

Buenos dias Mallorca!!!

Landen bezocht: